1/14/2013

Jemná paštéta s mandľami


Veľmi obľúbená rodinná oslavová záležitosť. Pečienku možno variovať od kuracej, cez kačaciu po husaciu. Zdobiť -  dochutiť možno mandľami, či sušenými brusnicami.


Použila som:

• 500 g očistených kuracích pečienok (24 hodín marinovaných v mlieku)
• 1 menšia žltá cibuľa
• 2 štipky rozmarínu sušeného
• 0,5 dcl brandy
• 150 ml šľahačkovej smotany
• soľ podľa chuti
• 150 g masla ( z toho 50 g na poliatie hotovej paštéty a 20 g na opraženie mandlí)
• 12 ks mandlí


Cibuľu pokrájam na kocky a restujem na masle. Pridám sušený rozmarín. Keď zavonia, pridám pečienky a restujem, až dokým nie sú mäkké a voda z nich nie je odparená. Potom podlejem brandy a na silnejšom plameni nechám redukovať. Vlejem  smotanou a nechám minútku - dve prebublať, aby sa smotana preliezla všetkými ingredienciami. Hotové rozmixujem na jemno a dosolím, podľa chuti. Na masle opražím mandle, do zlatista. Potom ich nasekám na menšie kúsky a primiešame do hotovej paštéty. Naplním misky a zalejem roztopeným maslom, alebo ghee. Paštétky nechám odležať a vychladiť niekoľko hodín, ideálne do ďalšieho dňa. Podávam s hriankou, toastom alebo kúskom čerstvej bagety.

Dobrú chuť!





13 komentárov:

  1. mmmmmm, dones vyskúšať v stredu aspoň džobanček :) určite je božská!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mňaaam ... vyskúšame. my robíme podobnú len namiesto smotany dávame koňak. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj nad tym som vahala, nabuduce spravim taku ;) dakujem ,Slavka.

      Odstrániť
  3. mnaaaam! tuto musime skusit! akurat minuly tyzden sme robili aj my, so slivovicou a salviou :))) ale pozerala som aj na receptik s mandlami, no urobim pravdepodobne radsej tuto tvoju verziu, uz sa tesim :))) mnam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj Majka..nech sa paci, dufam ze vam bude chutit. so slivovicou a salviou musim zase ja vyskusat ;)

      Odstrániť
  4. tedaaa, vyzera uzasne, toto som este fakt nerobila...vyraba sa u nas oskvarkova...a na jesen mi priatelka darovala par poharcokov pomazanky z tekvice hokaido, mnam...no snad niekedy skusim, vyzera fakt bozsky a ake chutne misticky :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maruska dakujem...poviem ti som rozhodnuta,ked nam pride chut na pastetu,robit si taketo domace -je tam vela roznych variant :) a hlavne vies, co tam das :D

      Odstrániť
  5. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie xoxoxox

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ihned ako tu zozeniem kuracie pecienky ( velmi zriedkavo ich maju v jednom supermarkete) tak urobim...uz Matka (Martinkap) ma navnadila....velmi sa mi paci u nej to vinove zele a u teba ma zas oslovili mandle...tak neviem pre ktoru verziu sa rozhodnem....mozno skombinujem :)....

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mňam toto milujem, síce robím trochu iný recept / ja pridávam brusnice/, ale aj táto paštéta vyzerá nádherne :)

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: