11/11/2013

Jesenné akcenty


Keď sme sa presťahovali, bola som nadšená, no chýbala mi moja dobrá susedka Danielka z paneláku. Podchvíľou sme si klopali, dopĺňali chýbajúcu drobnosť zo špajze, podávali taniere s hotovým jedlom, či koláčmi, alebo len tak zdieľali životné radosti, či starosti. Uvedomila som si, že tu  na polosamote už také asi nezažijem.  

A hoci je to o niečom inom, máme aj tu fajných susedov, z tej, či onej strany. Zhora a či oddola. V lete nám štedro dávali plody zo svojich záhrad, napĺňalo ma to pocitom radosti a nedočkavosti, kedy už aj my niečo dopestujeme v našej záhradke.

Minulý týždeň pri prechádzke s deťmi a psom nám pani  zdola nabalila obrovitú tekvicu. Pár dní sa  pyšnila  v našej kuchyni a dnes jej veru odzvonilo. Prišiel otec a polovicu som mu nabalila pre mamu, viem že majú radi zaváranú nasladko, s ananásom. 


Z druhej polovice som uvarila fantastický TEKVICOVÝ KRÉM. Na veľký plech vystlaný papierom som uložila plátky umytej tekvice, spolu so šupkou. Tá spravila v rozmixovanom kréme príjemné drsné čiastočky.
Na tekvicu som poukladala 1 veľkú cibuľu, nakrájanú na kolieska. Poliala som to všetko olivovým olejom, extra panenským, trošku posolila, namlela čierne korenie, poprášila kari korením a dala piecť do vyhriatej rúry, asi 40 minút najskôr na 200°C, neskôr znížené na 160°C.

 

Teplovzdušná rúra pečie friško, v klasickej rúre budete možno potrebovať trochu viac času, aby sa tekvica upiekla do mäkka.


Upečenú zmes som na dvakrát vymixovala v mixéri do hladka spolu s asi 700 ml zeleninového vývaru. Polievku som prevarila  s  kokosovým mliekom. Dochutila som ju ešte malou lyžičkou medu, dijonskej horčice, a  na záver zjemnila polievkovou lžicou smotany. Podávala som ju s hoblinkami parmezánu a s kúskom pečenej cibule. 

Dobrú chuť!


Asi 130 g najemno postrúhanej hokaido som dala do TEKVICOVÉHO CHLEBA. U nás sa pečie kváskový chlieb, ale čas od času spravím aj kvasnicový zemiakový. Tento som umiesila na ten istý spôsob, namiesto zemiakov prišla do cesta tekvica.Ak ho chcete skúsiť aj vy, do strúhanej tekvice v spomínanom množstve primiešajte rozdrobenú kocku kvasníc, zamiešajte s 0,5 l vlažnej vody a nechajte polhodinu podkysnúť. Potom pridajte vrchovatú lyžicu soli, drvenej rasce a zamieste spolu s 800g až 1 kg chlebovej múky do vláčneho cesta. Múku som dala zmes ražno pšeničnej. Po vykysnutí cesta v mise toto na pomúčenej doske prekladajte do želaného tvaru a nechajte ešte polhodinu kysnúť v ošatke. Pečte na plechu na papieri, cca 50-60 minút na teplote 230°C, po polhodine teplotu znížte na 180°C. 

krásne zvonivo dunel po poklopaní
 kôrka  v ústach praskala 
 striedka bola mäkká a vláčna



Ďalšia suseda ma upozornila, že za domom nám vyrašil mladý kôpor.


O nedeľný obed som mala postarané. Teším sa, že na FB stránke sa našli aj iní priaznivci tejto, myslím že česko - slovenskej klasiky.


 Ešte zopár foto pre potechu oka, z našich jesenných pochôdzok:



Gordonko, už deväťročný.







Jo, a oslávila som okrúhliny. Uľavilo sa mi, že už to mám za sebou ☺☺.

 
 

 Anjelka od Marečky


A mnohé ďalšie krásne darčeky od najbližších v našej kuchyni...Ď A K U J E M


Najkrajší pozdrav od 3 ročnej Natalinky ♥








12 komentárov:

  1. Andrejka potešil ma tvoj príspevok, konečne si sa ozvala :-) Kuchyňu máš nádhernu a kváskový chlebík pečiem aj ja stale vytrvalo až sa divím že ma to ešte neprešlo :-) ale tekvicový som ešte nerobila a to je super inšpirácia, ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem aj ja Majka a pozdravujem Ta :)

      Odstrániť
    2. Andrejka vratila som s tu a zistila že nebolo blahoželanie moje želanie k tvojmu sviatku, som bola nepozorna a akosi mi to ušlo, všetko najlepšie a veľa zdravíčka a šťastia želám :-)

      Odstrániť
    3. Majka, to vebc nevadi a dakujem Ti! Vcera som sa u teba motala,to je radost citat ,nestihla som komentare, doplnim. Si skratka uzasna!

      Odstrániť
  2. Andrejka nádherný blog, teším sa z ďalšieho príspevku. Kuchynka je veľmi pekná, priestranná. Krásne detičky. A všetko len to najlepšie k narodeninám :-)) prajem - mňa čaká štyridsiatka o necelý mesiac

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ajinka, krásne fotečky..ten Matejko vo vode nemá chybu! celý on odkedy vie chodiť :)
    A že 40... a kukuč nástky
    Tú anjelku pre boha vystri už!
    p.s: zabudla som ti dať ešte jeden mini dáreček, nájdený pri upratovaní šatníka :D to je tak s tými mojimi nákupmi popredu
    love

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dodatočne všetko najlepšie k narodeninám:) Z celého príspevku cítiť veľa pozitívnej energie:) A krásne fotky...a krásna kuchyňa:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Vierocka :) pozdravujem, musim k tebe nakuknut,co je nove :)

      Odstrániť
  5. kedze koment sa neznovuobjavil tak: kopor ja nemusim velmi, ale paradoxne moj muz ano :), za to hokaido je VEC :) milujem, ze najvaaac, pecenu, v polievke, v kolaci, v plackach .., kdekolvek :) este jednu mam ...
    Moj typ do polievky je na sucho oprazit tekvicove semiacka a urobit si jednoduchu hrianku, dobre potriet cesnakom, nakrajat na kocecky a sup s nimi do taniera :), pecena s masielkom a hocijakym syrom, mnam mnam je zlata niva, a zasadne vzdy a vsade so supkou :) Chystam sa pestovat, potom budem rozdavat :))) fotky nadherne ako vzdy Adka, tesim sa uz na tie z oslav, chlapci zlatusikovia a lapaji v jednom ♥, uzivaj co si si vybudovala :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Maruska za krasne slova..aj za tipy, vzdy mi to tu obohatis....cmuk ♥

      Odstrániť

Vložte svoj komentár: